Sunday 21 May 2017

Sambutan Hari Guru 2017

Pada 15 Mei 2017, SK Belimbing telah mengadakan Sambutan Hari Guru. Setiap tahun Hari Guru akan mengisi kalendar sekolah sebagai satu acara tahunan yang perlu dilaksanakan. Ia merupakan salah satu daripada agenda amat penting di mana ianya bertujuan menyemarakkan semangat guru dan menghargai jasa guru-guru.


         Sambutan Hari Guru adalah untuk memberi penghargaan yang dirasakan sesuai dengan jasa dan pengorbanan seorang pendidik di atas segala tugas yang diamanahkan. Perjuangan guru-guru patut dihargai atas segala usaha mereka untuk memberi kejayaan di masa akan datang kepada agama, bangsa dan negara.



         Program ini bermula dengan perhimpunan pagi serta ucapan dan bacaan perutusan Hari Guru oleh Tuan Guru Besar, SK Belimbing iaitu Encik Mohd Anazir Bin Mamat. Perhimpunan berakhir dengan nyanyian lagu Guru Malaysia dan Lagu Tema Guru Tahun 2017. Seterusnya, program diteruskan dengan acara padang dan juga acara dewan. Program ini dijayakan oleh guru-guru dengan kerjasama AJK PIBG serta ibu bapa pelajar. 




















































No comments:

Post a Comment

Karnival Sukan Tahunan SK Belimbing

...