Wednesday 24 May 2017

Program Gotong-royong Bersepadu Perangi Aedes Siri 1




Pada 24 Mei 2017, bersamaan dengan hari Rabu, telah diadakan satu Program Gotong-Royong Mega Bersepadu Perangi Aedes Siri 1 Peringkat Sekolah di SK Belimbing. Semua warga sekolah iaitu guru-guru dan murid-murid terlibat dengan program yang telah dianjurkan ini. Gotong-royong dijalankan bermula pada pukul 3.00 petang dan berakhir pada jam 5.00 petang. 

Antara objektif program ini dijalankan ialah untuk mencari dan memusnahkan tempat-tempat yang berisiko permbiakan nyamuk aedes dalam kawasan sekolah. Selain itu, ia juga bertujuan untuk memberi kesedaran dalam kalangan pelajar mengenai kepentingan menjaga kawasan persekitaran sekolah. Malah, secara tidak langsung ia turut memberi kesedaran kepada pelajar mengenai bahaya nyamuk aedes.

Gotong-royong dijalankan di semua kawasan sekolah iaitu di persekitaran pra sekolah, sekitar bangunan lama, sekitar tandas lama, persekitaran kantin, sekitar Dewan Imam Rasu, dan belakang makmal komputer. Program gotong-royong ini berjaya dilaksanakan dengan jayanya oleh semua warga sekolah SK Belimbing.










No comments:

Post a Comment

Karnival Sukan Tahunan SK Belimbing

...